Хичээлийн агуулга


 
                                                         Бага боловсролын Математик онол-1 хичээлийн судлагдахуун

Сэдэв
АГУУЛГА

1
Олонлог ба түүний элемент
Олонлог ба олонлогийн бүрдүүлж буй элементийн тухай ойлголттой болох
Олонлог болон олонлогийн элементүүдийн тэмдэглэх аргыг мэдэх
Харъяагдах ба үл харъяалагдах тэмдгийг бичих
Олонлог өгөгдөх хоёр аргыг хэрэглэж  сурах
Тоон шулуун дээр олонлогийг тэмдэглэх
Тоон шулуун дээр тэмдэглэсэн тоон олонлогийн хэл дээр буулгах

2
Олонлог дээр хийгдэх үйлдэл
Олонлогийн огтлол, тэдгээрийн чанар. Эйлер-Венийн диаграмм дээр дүрслэх
Олонлогийн нэгдэл  тэдгээрийн чанар. Эйлер-Венийн диаграмм дээр дүрслэх
Олонлогийн гүйцээлт тэдгээрийн чанар. Эйлер-Венийн диаграмм дээр дүрслэх
3
Декарт үржвэр
Кортеж
ЭрэмблэгдсэSн хосын ту хай ойлголт
Олонлогийн  декарт үржвэрийн график дүрслэлийн мэдлэгтэй болох
4
Харгалзаа
Олонлогуудийн элементүүдийн хоорондох харгалзаа
Харгалзаа урвуу харгалзааны график дүрслэл ТӨКС-д дүрслэх
Харьцаа, урвуу харьцаа
Харьцааны график байгуулах
5
Экивалентийн харьцаа
Рефлексив харьцаа
Симметр харьцаа
Транцатив харьцаа
Олонлогийг харилцах үл огтлолцох дэд ангиудад хуваах чанарын тухай
6


Буулгалт


Функцийн тухай ухагдахуун
Буулгалт
Харилцан нэг утгатай буулгалт
Тэнцүү чадалтай олонлог
7
Математик логикийн элемент
Хэллэг
Энгийн ба нийлмэл хэллэг
Хэллэгийн үгүйсгэл, хэллэгийн үнэний таблиц
Хэллэгий Сөрөг биш бүхэл тоон дедъюнкц,  үнэний таблиц
Хэллэгийн конъюнкц,  үнэний таблиц
Хэллэгийн импликаци ба урвуу имплакацийн үнэний таблиц

8
Предикат
Энгийн ба нийлмэл предикатн
Предикатын  үгүйсгэл,  үнэний олонлог
Предикатын дедъюнкц,  үнэний олонлог
Предикатын конъюнкц,  үнэний олонлог
Предикатын импликаци, үнэний олонлог

9
Тэнцэтгэл ба тэнцэтгэл биш
Тоон илэрхийлэл
Тоон тэнцэтгэл, тэдгээрийн чанар
Тоон тэнцэтгэл биш тэдгээрийн чанар

10
Хувьсагчтай илэрхийлэл
Хувьсагчтай илэрхийлэл
Адилтгал тэнцүү илэрхийлэл
Нэг хувьсагчтай тэгшитгэл, түүний чанар
11
Тооллын систем
Тооллын систем
Байршлын ба байршлын бус тооллын систем
Аливаа тоог нэг тооллын системээс нөгөө тооллын системд шилжүүлэх
12
Сөрөг биш бүхэл тоо/нэмэх үйлдэл/
Сөрөг биш бүхэл тоон олонлог
Нэмэхийн тодоройлолт
Сөрөг биш бүхэл  тоон олонлогийн их багийн харьцаа
Нийлбэрийн чанарууд
Тэг ба сөрөг биш бүхэл тооны нийлбэр
Нэмэхийн хүрд
13
Хасах үйлдэл
Хасахын тодоройлолт
Ялгавар оршин байх нөхцөл
Нийлбэрээс тоог хасах
Ялгавар дээр тоог нэмэх
Тоон дээр ялгаврыг нэмэх
Ялгавраас тоог хасах
Тооноос ялгаврыг хасах
14

Үржих үйлдэл
Үржүүлэхийн тодорхойлолт
Сөрөг биш бүхэл тооны үржвэр зөвхөн ганц оршин байх нөхцөл
Үржвэрийн чанарууд
Үржвэрийн монотон хууль
Нэмэх үйлдлийн хувьд үржихийн хуулиуд
Хасах үйлдлийн хувьд үржихийн хуулиуд
15
Хуваах үйлдэл
Хуваахын тодорхойлолт
Хуваах ба үржих үйлдлийн хоорондох хамаарал
Нийлбэрийг тоонд хуваах
Ялгаврыг тоонд хуваах

16
Ноогдворыг  хуваах
Үржвэрийг тоонд хуваах
Тоог ноогдвороор үржүүлэх
Ноогдворыг тоогоор үржүүлэх
Тоог үржвэрт хуваах
Үлдэгдэлтэй хуваах


                                  


                                                                       “Хүн нийгэм” дидактик хичээлийн судлагдахуун
д/д
Сэдвийн нэр
Агуулга
1
ТНУ-ны боловсролын зорилго, агуулга,
Нэр томъёоны тайлбар
-ТНУ”ны боловсролын үйлчилгээний зорилго/түүхийн боловсролын, нийгмийн боловсролын, эрхзүйн боловсролын/зорилтууд
-ТНУ-ны боловсрол ЕБС-н сургалтын хөтөлбөрт хэрхэн тусгагдсан /Хүн- Орчин 1-3 анги, Хүн-нийгэм 4-5 анги/
2
ТНУ-ны стандартад Бага боловсролын түүх- эрх зүйн агуулга хэрхэн тусгагдсан
-Дүрэм журам, Эрх үүрэг,Төрийн байгуулга айн хүрээнд хэдэн мэдлэг байгаа болон мэдлэгийн хүрээнд сурагчид ямар чадвар эзэмшсэн байх агуулга
-Эдгээр агуулгын хүрээнд ямар цогц чадамжийг сурагчдад  төлөвшүүлэхийг мэдэх
-Стандартад агуулгын залгамж холбоо ямар байгааг мэдэх зорилгоор кодыг тайлж унших
3
Хүн нийгэм хичээлийг удирдах арга зүйн үндэс судлах зүйл
Хүн-нийгэм хичээлийг бага ангид судлах болсон хувь хүний болон, нийгмийн эрэлт хэрэгцээ
    Хүн-нийгэм хичээлийн агуулга
Хүн –нийгэм хичээлийн шинэчлэл /хичээл, зорилго, агуулга, аргазүй, хэлбэр, хэрэглэгдэхүүн, үнэлгээ/
4
“Хүн нийгэм” хичээлийн сургалтын төлөвлөгөө  сургалтын хөтөлбөрүүдийг  судлах
“Хүн нийгэм” хичээлийн сургалтын төлөвлөгөөг  судлах

 Сургалтын хөтөлбөрүүдийг харьцуулан судлан хэлэлцүүлэгт бэлтгэх /1-4-р анги/
5
“Хүн нийгэм” хичээлийн сурах бичгийн агуулга, аргазүйд анализ хийх нь
-Сурах бичиг дэх стандартын болон сургалтын хөтөлбөрийн агуулгыг тодорхойлох/анги, сурах бичгийн нэр, зохиогчийн нэр, таних тэмдгийн  дагуу ажиллах, сурах бичиг дэх стандартын болон сургалтын хөтөлбөрийн холбогдох хэсэг гэх мэт хүснэгт гарган харьцуулалт хийх/
-Сурах  болох талаар дадлага хийх
Сурах бичгийг харьцуулан бүлгийн, агуулгын дүгнэлт хийх
6
Хүн нийгэм хичээлийн сэдэвчилсэн төлөвлөгөө боловсруулах арга зүйн дадлага
Өмнөх сургалтын тогтолцооны сэдэвчилсэн төлвлөгөөтэй танилцан дүн шинжилгээ хийх
Өнөөгийн сэдэвчилсэн төлвлөгөөг боловсруулахдаа сургалтын хөтөлбөрт тусгагдсан цаг болон сурах бичиг стандартын агуулгатай харьцуулан хийх
7
Нэгж хичээлийн хөтөлбөр боловсруулах арга зүйн дадлага
Хөтөлбөр гэж юу вэ? Хөтөлбөрийн нэр томъёо
Хөтөлбөрийн өөрчлөлт шинэчлэлийн асуудал
Хөтөлбөрийг үнэлэх аргачлал
Цогц чадамжид суурилсан сургалтын хөтөлбөр
Боловсруулсан нэгж хичээлийн хөтөлбөрийн эргэцүүлэмж
8
Ээлжит хичээл, хичээлийн хөтөлбөр  боловсруулах арга зүйн дадлага
Хичээл  түүний мөн чанар ухагдахуун
Хичээлийн үндсэн элементүүд
Уламжлалт хичээл, орчин үеийн хичээлийн онцлог ялгаа
Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр боловсруулах
Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр хэлэлцүүлэг хийх

9
Хичээл удирдах, анализ хийх аргазүй
-Хичээлийг зохион байгуулахдаа хичээлд тавигдах шалгуур үзүүлэлтүүдийг мөрдөх
-Хичээлд анализ хийх аргачлал /шалгуур үзүүлэлт/
Хичээлийн ажиглалт хийж тэмдэглэл хөтлөх арга зүй

10
Сурагчдын бүтээлч сэтгэлгээг хөгжүүлэх нь
-Багш төвтэй болон шавь төвтэй сургалтын аргын онцлогийг танин мэдэн харьцуулах
-Сурагчдын бүтээлч сэтгэлгээг хөгжүүлэх учир шалтгаан, үр дагаварыг танин мэдэх
-Бүтээлч сэтгэлгээний зарим арга зүйн дадлага



-Бүтээлчээр сэтгэн байгаагаа илэрхийлэхийн тулд сурагчид үзэл бодлоо хэрхэн илэрхийлж хамгаалах
ямар арга зүйг эзэмших
-Сурагчид анги танхимдаа ямар дүрэм журам, зарчмыг баримтлах ёстой
-Үзэл бодлыг хооронд нь уралдуулахын тулд багшийн байр суурь, харилцаа, хандлага ямар байх ёстой
11
Суралцагчдын илтгэх, ярих ур чадварыг хөгжүүлэх аргазүй
-Түүх, нийгмийн ухаан, эрхзүйн хичээлээр сурагчдын ярих чадварыг хөгжүүлэхийг ач холбогдол
-Түүх, нийгэм хичээлээр сурагчдын илтгэх, ярих чадваруудыг хөгжүүлэх ямар арга зүй байна
-Илтгэлийг бичих болон илтгэхэд тавигдах ерөнхий шаалгуур үзүүлэлтүүд болон техникүүд
12
Илтгэл тавих дадлага /тодорхой сэдвийн хүрээнд итгэлийг сонгон бичих/
-Урьдчилсан бэлтгэсэн илтгэлийн сэдвээс сонгох
-Илтгэлд тавигдах шаардлагын дагуу бичих
-Шалгуурын дагуу илтгэх чадварыг үнэлэх дүгнэх
-Оюутнуудын дунд хэлэлцүүлэг өрнүүлэх
13
“Иргэний боловсрол” хичээлийн агуулга, аргазүйн асуудал
Иргэний боловсрол эзэмших учир шалтгаан, үндэслэл
Иргэний  боловсрол олгох арга зүйн тогтолцоо
Бага боловсролын сурах бичгийг судлах
14
Байгаль нийгмийн юмс үзэгдлийн мөн чанарыг бага ангийн сурагчдад хэрхэн ойлгуулах
-Байгаль нийгмийн юмс үзэгдлүүд хоорондоо нягт холбоотой буюу хүний үйл ажиллагаа
-Байгаль нийгмийн юмс үзэгдэл хоорондоо хэрхэн шүтэн барилдлагаатай болохыг туршилтаар сурагчдад хэрхэн ойлгуулах арга зүй

15
Монголчуудын аж төрөх ёсон-байгаль экологийн асуудал
Монголчуудын гэр бүлийн ёс  тухай
Үндэсний дэвшилтэт уламжлал,ёс заншил соёлын тухай мэдлэг
Эрүүл аж төрөх, эрүүл мэндээ хамгаалах тухай суурь мэдлэг
Ахуйн үйл, өөртөө болон бусдад үйлчлэх арга ухаан
Байгаль экологийн тэнцвэрт байдал
16
Хүрээлэн буй орчны талаарх мэдлэгийг өргөжүүлэх нь
Өөрийн оршин буй гэрийн хаяг, байршлыг нэрлэх, тодорхойлох
Гэр орондоо байгаа техник хэрэгсэлтэй хэрхэн зүй зохистой харьцах, гарч болох аюулаас өөрийгөө болон бусдыг хамгаалах чадварт хэрхэн суралцах
Бусдын хөдөлмөр бүтээлийг үнэлэх, ойлгох хүмүүжил олгох



















No comments:

Post a Comment